Soluționarea online a litigiilor

Rezolvarea online a litigiilor (OS-Plattform)

Conform Regulamentului european privind SOL (Regulamentul privind soluționarea extrajudiciară a litigiilor online privind consumatorii), întreprinzătorii care vand produse consumatorilor ,începând cu data de 01.09.2016 au obligatia de a plasa o legătura cu platforma adecvată  pe site .

Platforma SOL (Soluționarea Online a Litigiilor) listează Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) ca fiind entitatea națională responsabilă, prin Direcția de Soluționare Alternativă a Litigiilor.

Din procedura enunțată pe site-ul Comisiei Europene, aflăm în schimb aspecte esențiale:

  • Consumatorul și comerciantul nu trebuie să plătească nicio taxă;
  • Procedura durează în medie 90 de zile;
  • Procedura se desfășoară în scris;
  • Entitatea solicită prezența fizică a părților și/sau a reprezentanților lor în anumite cazuri;
  • Rezultatul procedurii este neobligatoriu.

În caz de refuz, motivele pot fi:

  • Consumatorul nu a contactat mai întâi comerciantul pentru a încerca să rezolve problema bilateral;
  • Litigiul este nepertinent sau jignitor;
  • Reclamația este sau a fost analizată de către o altă entitate de soluționare a litigiilor sau de către o instanță;
  • Consumatorul nu a transmis reclamația către entitatea de soluționare a litigiilor în termenul predeterminat;
  • Tratarea litigiului va afecta grav funcționarea entității de soluționare a litigiilor.

În cele ce urmează, veți găsi acum un link către platforma de soluționare online a litigiilor . Menționăm că site-ul asociat corespunzător nu este administrat de noi.

 

https://ec.europa.eu/